BDAR
gdpr

Jūsų asmens duomenų valdymas

Šiame tinklapyje gali būti naudojami slapukai ar kiti jūsų asmens duomenys tinklapio funkcionalumo tikslais. Kai kurie iš šių slapukų yra būtini, o kiti padeda mums patobulinti jūsų patirtį ir gauti duomenų, kaip ši svetainė yra naudojama.


Apie ministeriją

Vizija

Patikima komanda, kurianti išmintingus, veiksmingus ir inovatyvius finansų sprendimus Lietuvai.

Misija

Mes rūpinamės sparčia ilgalaike šalies ekonomikos plėtra, efektyviu išteklių panaudojimu ir tvariais valstybės finansais vardan visų Lietuvos žmonių gerovės.

Tikslai

  • Formuoti šalies gerovės augimo tikslus, stiprinti įtaką ES ir tarptautinėse organizacijose ir užtikrinti viešųjų finansų tvarumą.
  • Didinti ekonomikos produktyvumą ir skatinti inovacijas, efektyviai investuojant ir pritraukiant papildomus išteklius.
  • Formuoti aiškią, skaidrią ir šalies gerovės augimą skatinančią mokesčių politiką.
  • Didinti viešųjų išteklių valdymo, skirstymo ir naudojimo efektyvumą.
  • Stiprinti organizacijos kultūrą, didinti veiklos efektyvumą, darbuotojų įsitraukimą ir kompetencijas.

Vertybės

Partnerystė - mums svarbus bendradarbiavimas su partneriais, komandos vienybė ir pagarba vieni kitiems.

Atvirumas - mes atviri naujovėms, visuomenės poreikiams, iniciatyvūs ir drąsūs pokyčiams.

Rezultatyvumas - mes laiku pasiekiame kokybiškus rezultatus.

Išmintis - mes kompetentingi, profesionalūs ir atsakingai priimantys sprendimus.


Finansų ministerijai vadovauja finansų ministras.

Ministras atstovauja Lietuvai Europos Sąjungos Ekonomikos ir finansų reikalų taryboje (ECOFIN), Euro grupėje, taip pat yra Lietuvos valdytojas Pasaulio banke, Europos investicijų banke, Šiaurės investicijų banke, Europos rekonstrukcijos ir plėtros banke bei Europos stabilumo mechanizme, o Tarptautiniame valiutos fonde - pakaitinis valdytojas.

2018 metų pirmąjį ketvirtį ministerijoje iš viso dirbo 343 valstybės tarnautojai ir darbuotojai.

Lietuvos Respublikos nuolatinėje atstovybėje Europos Sąjungoje (Briuselyje) dirba penki Finansų ministerijos deleguoti specialieji atašė: finansų patarėja, mokesčių, biudžeto, finansinių paslaugų ir struktūrinės politikos atašė.

Finansų ministro valdymo sričiai priskirta 15 įstaigų ir įmonių.

Išsamiau

Lietuvos biudžeto sandarą reglamentuoja Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymas.

Biudžeto sandaros įstatymo tikslas – siekiant ilgalaikės, visapusiškos ekonominės ir socialinės Lietuvos Respublikos piliečių gerovės, tvaraus ilgalaikio ekonomikos augimo, užimtumo ir nekeliant grėsmės kainų stabilumui užtikrinti, kad sudarant ir vykdant biudžetą piniginiai ištekliai būtų naudojami efektyviai.

Valstybės biudžetas yra Lietuvos Respublikos Seimo tvirtinamas valstybės biudžeto pajamų ir asignavimų planas biudžetiniams metams.

Savivaldybės biudžetas yra savivaldybės tarybos tvirtinamas savivaldybės biudžeto pajamų ir asignavimų planas biudžetiniams metams. Kiekviena savivaldybė turi savarankišką biudžetą.

Valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų pajamas sudaro visos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sukaupiamos lėšos. Valstybės ir savivaldybių biudžetų pajamos ir asignavimai gali būti tik piniginės lėšos.

Asignavimai - valstybės biudžete arba savivaldybės biudžete patvirtinta lėšų išlaidoms ir ilgalaikiam materialiajam ir nematerialiajam turtui (toliau - turtas) įsigyti suma, kurią asignavimų valdytojas turi teisę biudžetiniais metais gauti iš valstybės biudžete arba savivaldybės biudžete sukauptų lėšų, pateikęs paraišką valstybės iždą valdančiai institucijai arba savivaldybės administracijai, patvirtintoms programoms finansuoti.

Valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų asignavimai naudojami valstybės ir savivaldybių funkcijoms atlikti. Lietuvos Respublikoje surenkami mokesčiai, privalomos įmokos, rinkliavos ir valstybės vardu pasiskolintos lėšos gali būti perskirstomi tik per valstybės biudžetą ir savivaldybių biudžetus, Valstybinį socialinio draudimo fondą, Privalomojo sveikatos draudimo fondą, Privatizavimo fondą, Rezervinį (stabilizavimo) fondą, Valstybės įmonės Ignalinos atominės elektrinės eksploatavimo nutraukimo fondą, Garantinį fondą, savivaldybių privatizavimo fondus.

Biudžetiniai metai - 12 mėnesių biudžeto laikotarpis, prasidedantis sausio 1 dieną ir pasibaigiantis gruodžio 31 dieną.

Valstybės biudžetas gali būti deficitinis, subalansuotas arba perteklinis.

Biudžeto deficitas yra skirtumas tarp biudžeto pajamų ir asignavimų, kai asignavimai viršija pajamas.

Biudžeto perteklius yra skirtumas tarp biudžeto pajamų ir asignavimų, kai pajamos viršija asignavimus.

Nuorodos:

Teisinės informacijos puslapiuose skelbiami Finansų ministerijos parengti norminių teisės aktų projektai, ministerijos valdymo sritį reglamentuojantys galiojantys teisės aktai ir "Valstybės žiniose" paskelbti norminiai Finansų ministro įsakymai.

Pateikiame Jums nuorodas į aukščiau minėtus teisės aktus Lietuvos Respublikos Seimo duomenų bazėje bei primename, kad pirmiausiai atnaujinti teisės aktai publikuojami "Litlex" duomenų bazėje.

Paskutinė atnaujinimo data: 2021-08-25