BDAR
gdpr

Jūsų asmens duomenų valdymas

Šiame tinklapyje gali būti naudojami slapukai ar kiti jūsų asmens duomenys tinklapio funkcionalumo tikslais. Kai kurie iš šių slapukų yra būtini, o kiti padeda mums patobulinti jūsų patirtį ir gauti duomenų, kaip ši svetainė yra naudojama.


Gyventojų pajamų mokesčio įstatymo pakeitimai

Data

2008 10 14

Įvertinimas
0

Vilnius, spalio 14 d. Atsižvelgus į Infliacijos valdymo strategijoje numatytas priemones bei ekspertų išvadas, siūloma atsisakyti pajamų mokesčio lengvatos būsto paskolų palūkanoms bei tobulinti turto pardavimo pajamų apmokestinimo tvarką. Šias Gyventojų pajamų mokesčio įstatymo pataisas Vyriausybė teiks Seimui kartu su 2009 metų biudžeto projektu.

Pažymėtina, kad teikiami pakeitimai būtų taikomi tik naujai išduodamų paskolų gavėjams. Šie pakeitimai nesustabdo esamos lengvatos galiojimo gyventojams, kurie kreditą būstui įsigyti jau pasiėmę ir pajamų mokesčio lengvata jau naudojasi.

Finansų ministerija šį klausimą ne vieną kartą aptarė su ekspertais ir įvairių institucijų atstovais. Prieita išvados, kad nors lengvata būsto paskolų palūkanoms buvo numatyta kaip būsto įsigijimą lengvinanti socialinė priemonė (ypač jaunoms šeimoms), ji prisidėjo prie spartesnio nekilnojamojo turto kainų augimo. Todėl nepaisant pasikeitusios padėties nekilnojamojo turto rinkoje, lengvatos panaikinimas išlieka aktualus, kad užkirstų kelią nepageidautinoms pasekmėms ateityje. Atsisakius minėtos lengvatos, gyventojai nebūtų papildomai skatinami įsigyti pervertintą būstą, kartu pasmerkiant juos dideliems ir ilgalaikiams finansiniams įsipareigojimams. Be to, Finansų ministerijos duomenimis, mažiausias pajamas gaunantiems gyventojams tenka vos 15 proc. bendros lengvatos apimties, o likusi nauda atitenka turtingesniems, daugiausia – uždirbantiems daugiau kaip 4000 litų per mėnesį. Taigi, lengvatos atsisakymas laikytinas socialiai orientuotu, nes sąlyginai turtingesni asmenys, galintys gauti būsto kreditus, nebebus subsidijuojami visų mokesčių mokėtojų sąskaita.

Taip pat siūlomi tam tikri gyventojų nekomerciniais tikslais turimo nekilnojamojo turto pardavimo pajamų apmokestinimo pakeitimai. Kito nei gyvenamasis būstas nekilnojamojo turto perleidimo atvejais, minimalų laikotarpį, kurį išlaikius turtą nuosavybės teise pajamos neapmokestinamos, siūloma pailginti nuo 3 iki 5 metų, kartu, supaprastinant sąlygas gyventojams, keičiantiems ar tiesiog perleidžiantiems gyvenamąjį būstą,.

Dabar galiojanti apmokestinimo tvarka (3 metų terminas, kurį išlaikius nekilnojamąjį turtą šio turto perleidimo pajamos yra priskiriamos neapmokestinamosioms), riboja gyventojų galimybes keisti gyvenamąjį būstą, neišlaikius įstatyme nustatyto 3 metų laikotarpio. Galimybė keisti gyvenamąjį būstą į didesnį ar mažesnį dažniau nei kas 3 metus be mokestinių pasekmių yra ypač aktuali spartaus kainų kilimo laikotarpiu. Todėl siūloma turto išlaikymo laikotarpį trumpinti iki 2 metų, jeigu šį laikotarpį parduodamas turtas buvo gyventojo deklaruota gyvenamoji vieta. Jeigu gyvenamoji vieta išlaikyta trumpiau, būtų neapmokestinamos tos turto perleidimo pajamos, kurios per 1 metus panaudotos kito gyvenamojo būsto, kuriame būtų deklaruota jo gyvenamoji vieta, įsigijimui. Šie pakeitimai parengti atsižvelgiant ir į tarptautinę praktiką dėl mokestinių lengvatų taikymo nekomercinio nekilnojamojo turto perleidimo pajamoms.

 

Viešųjų ryšių skyrius
Tel. (8 5) 2199 376
www.finmin.lt