BDAR

Jūsų asmens duomenų valdymas

Šiame tinklapyje gali būti naudojami slapukai ar kiti jūsų asmens duomenys tinklapio funkcionalumo tikslais. Kai kurie iš šių slapukų yra būtini, o kiti padeda mums patobulinti jūsų patirtį ir gauti duomenų, kaip ši svetainė yra naudojama.


Patobulintas 2012 m. valstybės biudžeto projektas

Data

2011 12 06

Įvertinimas
0

Vilnius, gruodžio 6 d. Šiandien Vyriausybė patikslino kitų metų valstybės biudžeto projektą. Nacionalinio biudžeto prognozuojami rodikliai parengti remiantis Finansų ministerijos lapkritį atnaujintu centriniu šalies ūkio raidos scenarijumi, pagal kurį 2012 metų bendrojo vidaus produkto augimo prognozė sumažinta iki 2,5 procento nuo rugsėjį prognozuotų 4,7 procentų.

Atsižvelgiant į patikslintą makroekonominių rodiklių scenarijų, valstybės biudžeto pajamos, neįskaitant Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos lėšų, palyginti su įstatymo projektu, pateiktu Seimui, sumažėja 835 mln. litų.

Patobulintame projekte 2012 m. numatomi valstybės biudžeto asignavimai, neįskaitant Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos lėšų, palyginti su įstatymo projektu, pateiktu Seimui, sumažėja 825 mln. litų, iš kurių daugiau kaip 500 mln. litų – dėl asignavimų visiems valstybės biudžeto asignavimų valdytojams sumažinimo 4 procentais.

Dėl ekonominės padėties

Teikdama patikslintą kitų metų biudžeto projektą Seimui, Vyriausybėįvertinusi realią valstybėje susiklosčiusią ekonominę ir finansinę būklę, konstatuoja, kad nepaisant 2011 m. spalio mėn. pabaigoje Europos viršūnių susitikime pasiekto susitarimo dėl skolų krizės euro zonoje valdymo priemonių, išlieka didelis neapibrėžtumas dėl išorinės aplinkos. Todėl tikėtina, kad dėl prastesnių pagrindinių eksporto rinkų perspektyvų 2012 m. paklausa Lietuvos eksportui sumažės ir lėtins BVP augimą (nuo 4,7 proc. iki 2,5 proc.).

Vyriausybė pabrėžia, kad esant neramioms aplinkybėms euro zonoje ir tarptautinėse rinkose, reikia pasiekti vieną esminį tikslą - garantuoti šalies finansų stabilumą ir kartu – galimybę skolintis už mažiausią kainą.Tai galima pasiekti tik išlaikant viešųjų finansų deficitą tam tikrose ribose. Šių metų pavasarį, patvirtinusi Konvergencijos programą, Vyriausybė įsipareigojo ištaisyti perviršinio deficito padėtį t.y. sumažinti deficitą iki 3 proc. BVP.

Vyriausybė atkreipia dėmesį, kad dėl numatyto greito bankrutuojančio banko Snoras apdraustųjų indėlių atstatymo bankroto poveikis BVP yra sumažintas kelis kartus ir sudaro 0,1-0,2 procento BVP. Be to, Lietuvos eksporto rinkų perspektyva Europos Sąjungoje išlieka pagrindiniu ūkio raidos scenarijaus peržiūrėjimo rizikos veiksniu.

Dėl asignavimų perskirstymo

Patobulintame projekte 2012 m. numatyti valstybės biudžeto asignavimai:

Socialinei apsaugai numatyti asignavimai mažinami 135,2 mln. litų  ir sudarys 3 mlrd. 215,6 mln. litų.

Švietimui numatyti asignavimai mažinami 178,9 mln. litų ir sudarys 4 mlrd. 384,3 mln. litų.

Sveikatos apsaugai suplanuoti asignavimai mažinami 51 mln. litų ir sudarys 1 mlrd. 930,5 mln. litų.

Ekonomikai numatyti asignavimai mažinami 194,8 mln. litų ir sudarys 6 mlrd. 846,5 mln. litų.

Viešajai tvarkai ir visuomenės apsaugai numatyti asignavimai mažinami 75,5 mln. litų ir sudarys 2 mlrd. 209 mln. litų.

Gynybai numatyti asignavimai mažinami 11 mln. litų ir sudarys 1 mlrd. 60 mln. litų.

Aplinkos apsaugai numatyti asignavimai mažinami 324 mln. litų ir sudarys 768,7 mln. litų.

Bendroms valstybės paslaugoms numatyti asignavimai mažinami 44,8 mln. litų ir sudarys 4 mlrd. 788,8 mln. litų.

Poilsiui, kultūrai ir religijai numatyti asignavimai mažinami 5 mln. litų ir sudarys 555,8 mln. litų.

Atsižvelgiant į įvykdytus perskirstymus ir pakeitimus, keičiasi valstybės ir nacionalinio biudžeto pagrindiniai rodikliai.

Patikslinti biudžeto rodikliai

Nacionalinio biudžeto projekte, kuris apima valstybės ir savivaldybių biudžetus, numatoma, kad 2012 metų nacionalinio biudžeto pajamos (be ES paramos lėšų) sudarys 20 mlrd. 981 mln. litų (ankstesniame plane buvo 21 mlrd. 816 mln. litų). Kartu su ES ir kitos tarptautinės finansinės paramos lėšomis numatomos nacionalinio biudžeto pajamos sudarys 28 mlrd. 112 mln. litų (29 mlrd. 57 mln. litų).

2012 metais nacionalinio biudžeto išlaidos be ES paramos lėšų sudarys 21 mlrd. 700 mln. litų (ankstesniame plane buvo 22 mlrd. 525 mln. litų), o planuojami 2012 metų nacionalinio biudžeto asignavimai kartu su ES ir kitos tarptautinės finansinės paramos lėšomis – 28 mlrd. 831 mln. litų (ankstesniame plane buvo 29 mlrd. 765,7 mln. litų).

Valstybės biudžeto pajamos be ES paramos lėšų 2012 metais sudarys 17 mlrd. 924 mln. litų (ankstesniame plane buvo 18 mlrd. 759 mln. litų). Valstybės biudžeto išlaidos be ES paramos lėšų išlaidos sudarys 18 mlrd. 643 mln. litų (ankstesniame plane buvo 19 mlrd. 468 mln. litų).

Valstybės biudžeto deficitas sudarys 719 mln. litų (ankstesniame plane buvo 709 mln. litų), ir tai yra 3,6 karto mažesnis nei planuojamas 2011 metais.

Planuojamas viešųjų finansų deficitas 2012 metais – 3 proc. BVP.

2013–2014 m. BVP augimo prognozė nekeičiama – atsižvelgus į šiuo metu suformuotus 2007–2013 metų finansinės perspektyvos ES paramos įsisavinimo planus ir darbo jėgos mažėjimą dėl visuomenės senėjimo BVP augimas 2013–2014 metais sieks atitinkamai 3,7 – 3,4 procento.

 

Viešųjų ryšių skyrius

www.finmin.lt