BDAR
gdpr

Jūsų asmens duomenų valdymas

Šiame tinklapyje gali būti naudojami slapukai ar kiti jūsų asmens duomenys tinklapio funkcionalumo tikslais. Kai kurie iš šių slapukų yra būtini, o kiti padeda mums patobulinti jūsų patirtį ir gauti duomenų, kaip ši svetainė yra naudojama.


Europos Komisija skelbia atnaujinto 2021 metų Lietuvos biudžeto projekto vertinimą

Data

2021 01 20

Įvertinimas
0
3814_a7e699182715e4da415ef1a89efd2505.jpg

Šiandien Europos Komisija (EK) paskelbė XVIII Vyriausybės atnaujinto 2021 m. Lietuvos biudžeto projekto vertinimą, kuriame teigiama, jog Lietuva imasi tinkamų fiskalinių priemonių reaguodama į neigiamą COVID-19 pandemijos poveikį šalies ekonomikai, žmonėms ir sveikatos apsaugos sistemai, o vykdoma fiskalinė politika atitinka 2020 m. liepą Tarybos paskelbtas rekomendacijas Lietuvai. 

„Atsižvelgiant į pandemijos raidą, Europos Komisija pritaria poreikiui Lietuvoje tęsti ekonomiką palaikančią fiskalinę politiką, tačiau pabrėžia poreikį atidžiai vertinti taikomų priemonių tikslingumą, apimtį ir trukmę. Atnaujintame šių metų valstybės biudžete pagrindinis dėmesys skiriamas COVID-19 pandemijos suvaldymui, ką tikimės pasiekti per ateinantį pusmetį. Seimo pavasario sesijoje numatyta tikslinti biudžetą, į jį įtraukiant lėšas iš Europos Sąjungos (ES) Ekonomikos ir gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės bei peržiūrint kovai su koronavirusu skiriamus resursus“, - sako finansų ministrė Gintarė Skaistė.          

EK ragina didelį dėmesį skirti investicijų, galinčių paskatinti tvarų ekonomikos atsigavimą, bei jos transformaciją žalumo ir skaitmenizacijos link, planavimui. Taip pat pabrėžiama atsakingo viešųjų finansų valdymo svarba, užtikrinant, kad valdžios sektoriaus finansų tvarumas būtų išlaikytas ilguoju laikotarpiu.   

EK, vertindama Lietuvos ir kitų euro zonos valstybių 2021 m. biudžetų projektus, netaikė ES Stabilumo ir augimo pakte (SAP) nustatytų fiskalinės drausmės taisyklių. Šalims, patiriant reikšmingą ekonominį nuosmukį dėl COVID-19 pandemijos, 2021 m. EK taiko bendrąją SAP lankstumo sąlygą.

Nevertindama atitikties SAP nustatytoms fiskalinės drausmės taisyklėms, EK nagrinėja su COVID-19 susijusių priemonių ir kitų sprendimų, kuriuos priėmė Vyriausybė, poveikį valdžios sektoriaus finansams. EK vertinime atkreipiamas dėmesys į tai, kad prisiimti ilgalaikiai biudžetiniai įsipareigojimai turi būti atsverti tvariais pajamų šaltiniais, pabrėžiama išlaidų efektyvumo, ekonomikos potencialą galinčių sustiprinti investicijų ir struktūrinių reformų svarba.

2021 m. EK Lietuvai prognozuoja 7,2 proc. bendrojo vidaus produkto (BVP) valdžios sektoriaus deficitą. Finansų ministerijos (FM) projektuojamas valdžios sektoriaus deficitas 2021 m. sudarys 7 proc. BVP.  FM ir EK valdžios sektoriaus skolos projekcijos 2021 m. esmingai nesiskiria. Pagal EK, 2021 m. skola sudarys 51,3 proc. BVP, o FM vertinimu – 51,9 proc. BVP. EK vertinimu, Lietuvos ekonomika 2021 m. augs 2,9 proc.

Atnaujintą 2021 m. Lietuvos biudžeto projektą rasite čia.

Lietuvos EK vertinimą rasite čia, o visų šalių – čia.

Papildoma informacija:

EK vertino 2021 m. Lietuvos biudžeto projektą, atnaujintą pagal XVIII LR Vyriausybės Seimui pateiktus patikslintus projektus: 2021 m. valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo projektą, VSDF biu­dže­to 2021 me­tų ro­dik­lių pa­tvir­ti­ni­mo įsta­ty­mo pro­jek­tą, PSDF biudžeto 2021 m. rodiklių patvirtinimo įstatymo projektą. Taip pat įvertinus kitų valdžios sektoriui priskiriamų subsektorių pajamų ir išlaidų projekcijas (parengtas pagal iki gruodžio 15 d. gautą informaciją ir duomenis).

ES Tarybos rekomendacijų Lietuvai dokumentą rasite čia.

EK laišką dėl bendrosios SAP išimties taikymo – čia.