Savivaldybių, SODROS, PSDF biudžetų ciklinių komponenčių dydžiai

 

Nuo 2018 m. sausio 1 d. pradėta taikyti Lietuvos Respublikos fiskalinės sutarties įgyvendinimo konstitucinio įstatymo 4 straipsnio 3 dalyje apibrėžta taisyklė, nustatanti, kad valdžios sektoriui priskiriami biudžetai, kurių planuojami asignavimai viršija 0,3 procento praėjusių metų bendrąjį vidaus produktą to meto kainomis, turi būti planuojami, tvirtinami, keičiami ir vykdomi taip, kad, sprendžiant pagal to biudžeto struktūrinį balanso rodiklį, apskaičiuotą kaupiamuoju principu, jie būtų pertekliniai arba subalansuoti.

 

Šio įstatymo 4 straipsnio 2 dalyje nustatyta taisyklė, kad Lietuvos Respublikos atitinkamų metų valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetas planuojamas, tvirtinamas, keičiamas ir vykdomas taip, kad jo struktūrinis deficitas, apskaičiuotas kaupiamuoju principu, gali didėti tik tais metais, kuriems pagal Finansų ministerijos viešai paskelbtą ekonominės raidos scenarijų, dėl kurio tvirtinimo kontrolės institucija paskelbė savo išvadą, numatomas neigiamas produkcijos atotrūkis nuo potencialo.

 

Skaičiuojant struktūrinį balanso rodiklį, atsižvelgiama į tai, kokią valdžios sektoriaus išlaidų dalį sudaro  konkretaus biudžeto dalis ir įvertinama ciklinė biudžeto komponentė. Ciklinė komponentė apskaičiuojama remiantis Finansų ministerijos paskelbtu produkcijos atotrūkio nuo potencialo įverčiu. Naujausi produkcijos atotrūkio nuo potencialo įverčiai pateikiami čia.

 

Atnaujinimo data: 2025-01-08