Vadovaujantis Lietuvos Respublikos fiskalinės sutarties įgyvendinimo konstitucinio įstatymo 7 straipsnio 2 dalimi, nuo 2020 kovo 27 d. yra nustatytos išskirtinės aplinkybės.
Išskirtinės aplinkybės – nepaprastas įvykis, kurio valstybės valdžios institucijos negali kontroliuoti ir kuris daro didelį poveikį valdžios sektoriaus finansinei būklei, arba didelio ekonomikos nuosmukio, kaip nustatyta 1997 m. liepos 7 d. Tarybos reglamente (EB) Nr. 1466/97 dėl biudžeto būklės priežiūros stiprinimo ir ekonominės politikos priežiūros bei koordinavimo.
Išskirtinių aplinkybių nustatymą ir atšaukimą inicijuoja Vyriausybė arba jos įgaliota institucija, parengdama pranešimą dėl išskirtinių aplinkybių ir pateikdama kontrolės institucijai jį tvirtinti kartu su atnaujintu ekonominės raidos scenarijumi. Išskirtinės aplinkybės laikomos nustatytomis ar atšauktomis, kai kontrolės institucija paskelbia išvadą dėl susidariusios arba numatomos padėties atitikties išskirtinių aplinkybių sąvokai pagal Reglamento nuostatas ir pateikia išvadą dėl ekonominės raidos scenarijaus tvirtinimo.
2022 metai
Finansų ministerijos pranešimas, kuriuo inicijuotas išskirtinių aplinkybių, paskelbtų 2020 metais, atšaukimas ir nustatymas naujai dėl geopolitinės padėties, čia
Valstybės kontrolės išvada dėl neįprastos padėties atitikties išskirtinių aplinkybių sąvokai, čia
Kartu su pranešimu pateiktas Ekonominės raidos scenarijus 2022-2025 metams, čia
Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgaliojimas Finansų ministerijai inicijuoti išskirtinių aplinkybių nustatymą Lietuvos Respublikoje, čia
2020 metai
Finansų ministerijos pranešimas, kuriuo inicijuotas išskirtinių aplinkybių nustatymas,čia
Valstybės kontrolės išvada dėl neįprastos padėties atitikties išskirtinių aplinkybių sąvokaičia.
Kartu su pranešimu pateiktas Ekonominės raidos scenarijus 2020-2023 metams čia.
Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgaliojimas Finansų ministerijai inicijuoti išskirtinių aplinkybių nustatymą Lietuvos Respublikoječia.
Naujausi Ekonominės raidos scenarijai skelbiami čia.